Direktlänk till inlägg 21 februari 2012

Din e-post har vunnit

Av Sandra Jansson Palm - 21 februari 2012 08:34

Jag undrar bara hur det går till, att en e-post har vunnit. Är det en person, organisation eller vad? Hur har min e-post tänkt att använda alla sina pengar som den ständigt vinner?  Kommer den att skaffa sig en häftigare och dyrare layout? Kommer den att börja svara automatiskt utan att jag behöver tänka till, formulera lämpliga svar på den post som dimper ned i inkorgen? Eller tillfaller vinsten ägaren av e-postadressen? Är jag rik, är min arbetsgivare rik? Jag bör reda ut ägarskapet av både min privat- och min jobbe-postadress. Tänk om det är så att jag går runt och är väldigt rik, tänk då skulle jag slippa sälja huset och kunna fortsätta leva i harmoni med naturen ute på landet istället för att tvingas flytta in till trångboddheten och alla ljud i staden.  Eller tänk om min arbetsgivare har oanade tillgångar att hämta hem från alla lotterivinster som tilldelats alla e-postadresser som finns i firman.  Då skulle vi slippa spara alla miljoner som vi är ålagda och ägna oss att åka Business Class som på 90-talet och ha långa raster och jobba i lugn och ro.


Tänk om, tänk om… tänk om jag skulle koncentrera mig på verkligheten istället för att sitta här och fantisera, jag kan börja med att städa inkorgen i mailen på skräpmail.

 
 
Gubbfan

Gubbfan

22 februari 2012 08:02

Ja du...
Det där med hur försäljare, tidningsfolk, reklamputtar, politiker och även journalister i radio och i TV använder språket gör att åtminstone jag undrar om vi har fått det där "nyspråket" som beskrevs i boken 1984.

Men vad gäller sådana där sk vinster, så antar jag att man skall lämna sitt kontonummer till bankkontot och troligen även fullmakt så att pengarna skall kunna betalas in. Så har de tömt det kontot blixtsnabbt.
Jag undrar bara vad som händer om man lämnar polisens eller skatteverkets kontonummer?

Fast det som gör mig mest bekymrad är att folk tycks gå på det hela, trots det konstiga språket, trots att det påminner om de sk Nigeriabreven.

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

 
skogsnuvan

skogsnuvan

22 februari 2012 11:28

Det är förvisso en underlig värld vi lever i!

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Jansson Palm - 9 februari 2015 09:38

Vet inte om jag är inne i en period nu, så här inför att jag ska bli lagvigd vid en man. Men helt plötsligt hör jag massor av texter om män som förvisso kallar sina kvinnor drottningar men samtidigt framställer dom som ägodelar med syftet att finnas ...

Av Sandra Jansson Palm - 16 januari 2015 10:57

”Vem ska? Ska DU?? Fan du börjar ju bli värre än farsan” säger han och återgår sedan till det vi pratade om innan. Jag sitter där och ser lite förvirrad ut. Vad ska jag säga? Vad ska jag svara på det? Jag borde så klart säga ifrån och säg...

Av Sandra Jansson Palm - 24 november 2014 07:46

Jag är nog inte den enda som noterat det hela, men det verkar som om det tarvas  förtärning, helst då sockerstinn sådan, när man ska utöva någon form av titta/lyssna-upplevelse.   Titta på TV = ätande av godis, chips, popcorn, kakor Bio- int...

Av Sandra Jansson Palm - 31 oktober 2014 07:56

Stum av förundran sitter jag där, utan stigbyglar, tung i sadeln och med långa tyglar och jag är inte rädd! Det är för mig ett under, jag som varit rädd för att rida så länge. Jag som fått en knut i magen var gång jag tänkt att jag ska rida. Som hitt...

Av Sandra Jansson Palm - 7 oktober 2014 10:14

I dessa tider är det mest politik, politik och åter politik på TV, radio och i tidningarna. Vem blir minister och vem ska vara med och stödja budgeten? Så jag vill inte vara sämre, jag tar och skriver ett inlägg om politik och min erfarenhet av de...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer

Länkar

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards