Alla inlägg under juli 2012

Av Sandra Jansson Palm - 2 juli 2012 08:13

Som det har hänt sig och vänt sig så kommer jag inte att behöva sälja mitt hus! Jag kommer att få bo kvar och med det beslutet så kom också ett nyvaket intresse för villa/hem/trädgårdstidningar. Jag har nogsamt förträngt den delen av mitt liv när huset legat till försäljning, men nu så har jag anledning att börja tänka på ett liv med hus igen.

”Vi i Villa” och ”Villaägaren” har ju troget kommit hem till mig men jag har inte orkat läsa, hem och bostadsbilagor och reportage i dagstidningen har också gått direkt till återvinningen under året. Men nu kastar jag mig över dem med en nyvunnen glädje. Det känns nästan som när man blev husägare första gången, som att gifta om sig lite, med samma hus.


Det är då jag inser det, jag har inget utekök! Och det är hög tid att flytta ut i sitt utekök förstår jag! Efter Majs utgång är det längre icke husbilagepolitiskt korrekt att laga och äta sin mat inomhus i sitt nya fina och välutrustade kök. Jag borde under vintern åtminstone ha planerat och inköpt material till att bygga spis, diskbänk och permanent grill utomhus. Gärna nära huset (med det nya och fina köket). Där ska vi jag, min familj och vänner, tillsammans laga mat och diska för hand. Maten ska kryddas med egenhändigt odlade kryddor. Vi kommer då per automatik att bli lyckligare och mer harmoniska människor. Jag tittar på bilderna i tidningarna och ser hur alla liksom strålar på något sätt (specialfilter på kameralinsen? Nejdå…)


Jag tittar sedan på min på min uteplats och området runt huset;  två ledsna klotgrillar modell 199:- står med locken på sned och grisiga galler i ett hörn, en gammal baden-baden står och lutar sig mot väggen in till köket,  två av tre pallkragar hyser endast kvickrot och förvildade jordgubbar, på kortsidan av huset där en diskbänk lämpligen skulle placeras står mest en massa trädgårdsredskap uppradade … Utekök? Nja… jag tror jag nöjer mig med att gå de två meter det är mellan bordet på uteplatsen in till spisen och diskbänken i köket och öppnar dörren så att alla flugor kan flyga fritt in och vinden rufsa mitt hår. Det är utekök för mig det. Och jag tror faktiskt jag blir precis lika lycklig och harmonisk för det!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer

Länkar

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards