Alla inlägg under juli 2013

Av Sandra Jansson Palm - 8 juli 2013 07:15

Öde, tyst och tomt bara någon enstaka flanör som går förbi

Bilarna är få, ingen trängsel i rondellerna

Är det en sen timma i en småstad kan man undra?

När jag svänger in på parkeringen är jag först, inte en bil, inte en kollega i sikte

SMHI har utlovat strålande sol och 25 grader ute

Här sitter jag på ett kontor utan luftkonditionering

Och här får jag sitta längre än en vanlig arbetsdag då SJ också tycker att semester är det naturliga i Juli och drar in pendlartågen så sambon kommer sent HELA  veckan (samåkningens förbannelse…)

Semesterångest!!!

Av Sandra Jansson Palm - 4 juli 2013 10:58

Grattis du har fått en gratis funktionströja. Funktionströja tänker jag. Vad har den för funktion? Funktion= bestämd (tilldelad) uppgift i ett visst sammanhang enligt ordboken. Alla tröjor är väl funktionströjor med tanke på att de uppfyller funktionen som tröja. Snål som jag är hämtar jag gratiströjan i butiken. Konstaterar att det är mer en t-shirt än en tröja. Den är i syntet och har massor med små hål. Den hänger bland löparkläderna så jag gissar att funktionen på något sätt har med löpning att göra. Fortsatt i tron att det är någon form av löparfunktion eller möjligen en hederlig tröjfunktion funktionströjan har så har jag nu testat den vid löpning… den enda funktionen jag hittills har märkt är att man luktar ordentligt med svett efter en enda gångs användning och den måste tvättas mycket oftare än alla mina andra tröjor jag använt när jag joggat. Är möjligen funktionen att öka svettningen? Att öka odören från träningskläderna? Eller är det så att funktionen är att den skapar mer tvätt, tvättfunktionen, den hade jag inte kunnat räkna ut innan… (sponsras den av tvättmedel och tvättmaskinstillverkarna?)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer

Länkar

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards