Alla inlägg under december 2013

Av Sandra Jansson Palm - 11 december 2013 08:35

Jag gillar mössor och hattar. Hatt är enligt mig en underskattad huvudbonad som borde får en renässans även för kvinnor.


Jag har bara ett problem. Mitt skallomfång! Jag har väldigt svårt att hitta hattar och mössor som är tillräckligt stora. ”One size fits all” Haha, vilket skämt! Om jag med våld lyckats pressa på mig en mössa sitter den som en kondom. Tätt och fint. Är förvisso bra för då riskerar jag inte att tappa den när det blåser. Med hattar är det oftast svårare då de inte är så töjbara, går inte att få ned. Sitter som en glasstopping längst uppe på skalpen. Modeller som vinner på att sitta lite löst kommer riktigt heller inte till sin rätt rent estetiskt på min huvudknopp.


Även de mössor och hattar som kommer i flera storlekar kommer oftast i för små storlekar, för mig. Jag känner ett släktskap med de kvinnor som har storlek 41/42 i skostorlek. Vill vara fin, får handla på herravdelningen där höga klackar inte är så vanligt förekommande. Jag har en mössa från dressman :/ Kvinnligheten känns avlägsen.


Det är därför jag måste flytta till Ungern. Jag vet vänner och släktingar det kommer bli lite krångligare när vi ska träffas men vad gör man inte för att få vara fin? Och inte kännas sig som ett ballonghuvud? För i Ungern där finns hattar och mössor i min storlek. På kvinnoavdelningen. De är fina, de är färglada och de passar och finns in mängder i min storlek. När jag säger till försäljarna att jag ofta har svårt att hitta hattar/mössor i min storlek för att jag är så storhuvad tittar de förvånat på mig och säger ”du har väl inte stort huvud?” Och sen tar de till och med fram damhattar som är för stora för mig. Som för att bevisa att jag har fel. Jag har inte ett stort huvud, jag är faktiskt helt normal. I Ungern…


(jag behöver väl inte tala om vad som låg i shoppingpåsarna när jag kom hem från min Budapestweekend…)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer

Länkar

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards