Direktlänk till inlägg 20 maj 2014

Mental ägglossning?

Av Sandra Jansson Palm - 20 maj 2014 12:18

Jag tror de flesta kvinnor som levt någon del av sitt fertila liv utan hormonstörande preventivmedel vet om det, när man har ägglossning blir alla män (förutom nära släktingar) så mycket snyggare. Helt plötslig ser man saker man aldrig sett tidigare hos dom. En snygg bringa, ett par vackra ögon. (förvirrad konstaterar man sedan ett par dagar senare att man inte alls förstår de där tankarna man nyss hade)


Efter mer än ett år då jag inte sett så mycket ljus i tunneln som jag önskat  så… händer något. Kom på mig själv med att sjunga i duschen i morse, jag minns inte när det hände sist. Jag känner lust inför mina arbetsuppgifter. Jag kan springa utan att bli andfådd. När jag går för att hämta en sallad på lunchen fascineras jag över alla små detaljer i buskarna jag passerar och över hur vackra de är. Barnen som leker på skolgården bredvid jobbet är söta och välartade, tänker jag.  Kan man ha mental ägglossning? Hur ska jag annars förklara att allt helt plötsligt är så lätt, vackert och trevligt? Och jag hoppas verkligen att jag inte om några dagar ”vaknar” upp och tycker att allt är trist, svårt och fult.

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

24 maj 2014 07:21

Om det inte är mental ägglossning så är det ett herrans under att man plötsligt är full av energi och lust att göra allt möjligt. Inga besvärliga kläder, bara sol sol sol,. Nog förstår man varför vi svenskar är så sura för nu är det minsann bara glada människor runt en. Det är solen kära vän solen och värmen

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Jansson Palm - 9 februari 2015 09:38

Vet inte om jag är inne i en period nu, så här inför att jag ska bli lagvigd vid en man. Men helt plötsligt hör jag massor av texter om män som förvisso kallar sina kvinnor drottningar men samtidigt framställer dom som ägodelar med syftet att finnas ...

Av Sandra Jansson Palm - 16 januari 2015 10:57

”Vem ska? Ska DU?? Fan du börjar ju bli värre än farsan” säger han och återgår sedan till det vi pratade om innan. Jag sitter där och ser lite förvirrad ut. Vad ska jag säga? Vad ska jag svara på det? Jag borde så klart säga ifrån och säg...

Av Sandra Jansson Palm - 24 november 2014 07:46

Jag är nog inte den enda som noterat det hela, men det verkar som om det tarvas  förtärning, helst då sockerstinn sådan, när man ska utöva någon form av titta/lyssna-upplevelse.   Titta på TV = ätande av godis, chips, popcorn, kakor Bio- int...

Av Sandra Jansson Palm - 31 oktober 2014 07:56

Stum av förundran sitter jag där, utan stigbyglar, tung i sadeln och med långa tyglar och jag är inte rädd! Det är för mig ett under, jag som varit rädd för att rida så länge. Jag som fått en knut i magen var gång jag tänkt att jag ska rida. Som hitt...

Av Sandra Jansson Palm - 7 oktober 2014 10:14

I dessa tider är det mest politik, politik och åter politik på TV, radio och i tidningarna. Vem blir minister och vem ska vara med och stödja budgeten? Så jag vill inte vara sämre, jag tar och skriver ett inlägg om politik och min erfarenhet av de...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer

Länkar

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards