Alla inlägg under juni 2014

Av Sandra Jansson Palm - 30 juni 2014 07:18

Ni träffas och tycke uppstår. Du blir euforisk när ni är tillsammans. Han har DET och han är snygg som få. De där bristerna och sakerna du annars hade retat dig på, det retar du dig inte på hos honom. Du vet att det kommer ni att reda ut. Du kommer att få ordning på det hela med din kärlek och ditt tålamod. Åren går och de där små sakerna som ni skulle reda ut har på många sätt blivit bättre, han har slipats till, ungdomsbråken är borta och han har mognat. Ditt tålamod och din kärlek har gett resultat. Du kan se alla framsteg ni gjort tillsammans, allt bra ni uppnått men ändå, det är något som inte är helt bra. Han är inte riktigt den du vill ha och behöver idag och i ärlighetens namn är nog inte du det han behöver heller. Du älskar honom fortfarande, men du inser att du inte har den tid som behövs för att jobba på relationen längre.  Det är då du tar det tunga beskedet - skilsmässa.


Så nu börjar du leta, leta efter någon annan som ska falla för hans charm, någon som har kraft, ork och kunskap nog. Någon som är den han behöver idag. Först när detta är gjort kan skilsmässoansökan lämnas in. Till dess är han lyckligt ovetande om dina planer, han går och tror att allt är som vanligt och så får det förbli, för att hitta någon ny åt honom verkar inte vara det lättaste och till dess får det vara som det är.


 

Av Sandra Jansson Palm - 19 juni 2014 14:39

*Du kan bara ha samma kläder i max två dagar i rad i skolan/på jobbet, annars kommer folk att titta på dig och tycka att du är äcklig. Vet inte vart jag fått det ifrån, men det är inpräntat i min hjärna. Det lever jag efter som en lag, har jag samma kläder mer än två dagar känns det synnerligen obekvämt och jag tror att alla tittar och pratar om mig i smyg.


*I garderoben ska det bara finnas nytvättade kläder. I en garderob (undantaget för den som innehåller ytterkläder) läggs under inga omständigtheter in något som har använts, om det så är för några timmar. Också något som sitter i ryggmärgen. Mamma? Hemkunskapen? Eget påfund? Vet inte men även detta lever jag efter slaviskt. Den här principen bygger på logiken att man änvänder sina kläder tills de blir smutsiga och sen slänger domi tvätten.. det går inte ihop med princip ett.


*Man ska inte tvätta sina kläder för ofta, det är inte bra för miljön och det gör att kläderna slits snabbare. Princip tre som har med kläder att göra..


Jag har ett jobb som gör att jag varken svettas mycket eller skitar ned kläderna...



Så nu, kläder, kläder,kläder överallt...  sovrummet svämmas över av kläder som är för rena att lägga i tvätten men för smutsiga (enligt min princip 1) att stoppas in i garderoben. När de hänt där på sängen tillräckligt länge har katterna obesörjt att princip ett inte längre gäller... nu är det håriga så om jag tar på mig dom liknar jag en grottmänniska. Då får de alltså tvättas, eller ska jag bara rolla dom för att inte belasta miljön och slita på dom...


Bekymmer, bekymmer i min lilla i-landsvärld

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer

Länkar

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards