Direktlänk till inlägg 16 januari 2015

Oops I did it again

Av Sandra Jansson Palm - 16 januari 2015 10:57

”Vem ska? Ska DU?? Fan du börjar ju bli värre än farsan” säger han och återgår sedan till det vi pratade om innan. Jag sitter där och ser lite förvirrad ut. Vad ska jag säga? Vad ska jag svara på det? Jag borde så klart säga ifrån och säga till men jag kommer mig inte för. Jag vet faktiskt inte hur jag ska bemöta det.


”Hej jag hörde att du ska… igen? Vem är han? Var är han ifrån då? Jaha ja ja du brukar ju hämta dina därifrån” en tystnad och sen ”Grattis förresten” Även här sitter jag och nickar med och svara dumt nog på frågorna.

 

Ja VEM är HAN!? Jo HAN är min livskamrat sedan drygt 3,5år.  Han är kärleken i mitt liv.  Han gör mig lycklig. Han gör mig hel. Jag ber om ursäkt att jag inte tydligt redovisat så att alla vet om det, att han finns menar jag, hur seriöst det är och att vi faktiskt levt tillsammans rätt länge.  


Helst skulle jag vilja säga att jag inte hade en aning om att det skulle bli så här. Att det kom som en chock för mig. Men nej. Kanske finns det en anleding att jag inte berättat för alla, här på jobbet. ”Men Sandra varför har du inte berättat det för dina kollegor, är det naturligt att man berättar om en sån viktig händelse i sitt liv för de man umgås med dagligen?”, säger en vän till mig? ”Nej… jag vet inte, det har inte funnits något bra tillfälle, det är ju inte så att man rent random skriker ut alla viktiga livshändelser i fikarummet.” svara jag lite generat.


Så det är väl lika bra att jag skriker ut det på internet här i min blogg… JAG SKA GIFTA MIG! Jag är mycket lyckligt.  Jag ser fram emot det! Så nu vet ni.


Har ni några problem med det? Jag menar, jag syndiga människa har ju varit gift en gång förut. Uppenbarligen gör det mig till stadens kvinnliga Casanova.  Det visar uppenbarligen på att jag byter män som andra byter underkläder, ofta, och det är visst lite konstigt/obegriplig eller på annat sätt obekvämt. Så pass konstigt att man inte ens kan säga ett litet ”Grattis” eller ”vad kul”. Som sagt var, har ni problem med det, säg då helst inget alls. Eller ljug! En vit lögn har aldrig skadat. Ni kan faktiskt säga grattis även om ni inte menar det!

 
 
Ingen bild

Liz

16 januari 2015 11:29

Jag tycker i alla fall det är härligt att ni ska gifta er! Skickar ett stort grattis till er båda och må ni få ett långt och lyckligt liv tillsammans! :-)

 
Ingen bild

Marita

16 januari 2015 20:06

Säger grattis till er, o de e klart att ni ska om ni vill. O nej man behöver inte basunera ut det till alla människor. Kram

 
Ingen bild

Marita

16 januari 2015 20:06

Säger grattis till er, o de e klart att ni ska om ni vill. O nej man behöver inte basunera ut det till alla människor. Kram

 
skogsnuvan

skogsnuvan

16 januari 2015 23:37

Va då gift en gång förut, det har väl dom flesta varit. Jag har varit gift och sambo (få se nu då) 4 ggr och ingen har sagt något om det. Vi bor väl inte i medeltiden heller. Grattis och ha det så bra med den nya. Hoppas att han kan skotta snö och bära ved åt dig så du slipper dessa helvetiskt tråkiga grejor och att han ger dig kaffe på säng då och då.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Gubbfan

Gubbfan

26 januari 2015 18:37

Så bra att ni fixar lite mer av livets juridik och gifter er.
Grattis!
Att man har varit gift eller sambo förut med någon annan är väl inget hinder? Redan gamle Adam hade en hustru innan han fick ihop det med sitt lilla revbens-spjäll. Ja hon Eva alltså.
Innan var han ihop med en dam som heter Lilith, men hon var lite för självständig så hon fick lämna Edens lustgård.
Men det där kan du väl sedan skolan?
Ha så bra och låt killen klara snöskottning, vedbärande, kaffebrödsbakandet och kaffekokandet.
Lite nytta kan ni kvinnfolk ha av oss gubbar

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Jansson Palm - 9 februari 2015 09:38

Vet inte om jag är inne i en period nu, så här inför att jag ska bli lagvigd vid en man. Men helt plötsligt hör jag massor av texter om män som förvisso kallar sina kvinnor drottningar men samtidigt framställer dom som ägodelar med syftet att finnas ...

Av Sandra Jansson Palm - 24 november 2014 07:46

Jag är nog inte den enda som noterat det hela, men det verkar som om det tarvas  förtärning, helst då sockerstinn sådan, när man ska utöva någon form av titta/lyssna-upplevelse.   Titta på TV = ätande av godis, chips, popcorn, kakor Bio- int...

Av Sandra Jansson Palm - 31 oktober 2014 07:56

Stum av förundran sitter jag där, utan stigbyglar, tung i sadeln och med långa tyglar och jag är inte rädd! Det är för mig ett under, jag som varit rädd för att rida så länge. Jag som fått en knut i magen var gång jag tänkt att jag ska rida. Som hitt...

Av Sandra Jansson Palm - 7 oktober 2014 10:14

I dessa tider är det mest politik, politik och åter politik på TV, radio och i tidningarna. Vem blir minister och vem ska vara med och stödja budgeten? Så jag vill inte vara sämre, jag tar och skriver ett inlägg om politik och min erfarenhet av de...

Av Sandra Jansson Palm - 12 september 2014 08:55

Jag är naken, det är inte så konstigt, vi är ändå i sovrummet. Jag är inte ensam, det finns en man där och han tittar på mig. Det är ju inte heller så konstigt, vi har ju ändå ett förhållande. Det är då han säger det ” Åh, Sandra… du ser...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer

Länkar

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards