Direktlänk till inlägg 6 juni 2011

Gillar du Ruccola, det hade jag ingen aning om

Av Sandra Jansson Palm - 6 juni 2011 13:53

Jag har grävt, luckrat, jordförbättrat för att äntligen så om det som inte kom upp. Olika sorters sallad och sen massor av rödbetor har jag petat ned och sen vattnat. Känner mig nöjd, den här gången ska det väl ändå komma upp något hoppas jag.  Jag var nog lite för tidig förra gången jag petade ned fröna.


Dagen efter så fäller jag upp parasollet, dukar fram fikat och slår mig den vid uteplatsen för att beundra vad jag åstadkommit. Hunden ligger bredvid på marken. Katten ligger och tronar uppe på stolsdynorna som är staplade på varandra. Längre bort i det höga gräset ser jag en annan av katterna komma spatserande. Det är då hon kommer. Helt oförskräckt landar hon i min salladsplantering och pickar upp ett frö, tittar på mig, pickar upp ett till, tittar på mig, pickar upp ett till. Jag blir helt paff, katt inom 2m, hund inom 2m och människa inom 2m samt ännu en katt på ingång. Men vad bryr hon sig om det den lilla korsnäbbshonan. Hon pickar tills hon känner sig nöjd. Människan är för paff för att reagera, katten verkar inte bry sig och hunden, den sover glatt vidare.


Jag undrar, hur kom hon på att jag sått nu? Dessutom ska en mindre korsnäbb mest livnära sig på gran och tallfrön… får väl lägga till ruccolafrön på listan nu… så jag gissar att kylan kanske inte var enda boven när jag planterade sist.


Dessutom har jag nu argument mot mannen när jag vill ha fågelbord i vinter. Enligt honom är det inte okej när man har sex katter att duka upp med fåglar på det sätter. Efter att ha sett det totala ointresset från familjens djur så tror jag att ett fågelbord är helt okej kommande vinter.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Jansson Palm - 9 februari 2015 09:38

Vet inte om jag är inne i en period nu, så här inför att jag ska bli lagvigd vid en man. Men helt plötsligt hör jag massor av texter om män som förvisso kallar sina kvinnor drottningar men samtidigt framställer dom som ägodelar med syftet att finnas ...

Av Sandra Jansson Palm - 16 januari 2015 10:57

”Vem ska? Ska DU?? Fan du börjar ju bli värre än farsan” säger han och återgår sedan till det vi pratade om innan. Jag sitter där och ser lite förvirrad ut. Vad ska jag säga? Vad ska jag svara på det? Jag borde så klart säga ifrån och säg...

Av Sandra Jansson Palm - 24 november 2014 07:46

Jag är nog inte den enda som noterat det hela, men det verkar som om det tarvas  förtärning, helst då sockerstinn sådan, när man ska utöva någon form av titta/lyssna-upplevelse.   Titta på TV = ätande av godis, chips, popcorn, kakor Bio- int...

Av Sandra Jansson Palm - 31 oktober 2014 07:56

Stum av förundran sitter jag där, utan stigbyglar, tung i sadeln och med långa tyglar och jag är inte rädd! Det är för mig ett under, jag som varit rädd för att rida så länge. Jag som fått en knut i magen var gång jag tänkt att jag ska rida. Som hitt...

Av Sandra Jansson Palm - 7 oktober 2014 10:14

I dessa tider är det mest politik, politik och åter politik på TV, radio och i tidningarna. Vem blir minister och vem ska vara med och stödja budgeten? Så jag vill inte vara sämre, jag tar och skriver ett inlägg om politik och min erfarenhet av de...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer

Länkar

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards