Alla inlägg under april 2011

Av Sandra Jansson Palm - 14 april 2011 21:48

Men nu börjar jag bli lite trött på räven som sitter och skriker utanför huset på nätterna… Försöker se positivt på det hela, rävar som skriker är troligen inte på jakt och har därför inte avsikt att äta upp mina katter. Trots att räven är nära, vi har ju i vintras suttit och tittat på rävarna när de lekt 30m från köksfönstret och att de härjat runt här hela vintern, så är alla sex katter fortfarande intakta. Inga skador förutom i höstas så Sture var sårig i ljumsken, halt och vägrade gå ut på flera månader. Vi misstänker att en av rävarna smakat lite på honom.

Men nu till frågan, varför sitter räven och skriker utanför vår tomt/i närområdet på nätterna i mitten av april? Jakt är som sagt var borträknat, för mig veterligen skriker inte rävar för att paralysera sitt byte. Den verkar inte sitta fast för då skulle vi ha hittat den här ute och då skulle den inte skrika bara vissa nätter utan mer konstant för att sakta tona bort och dö… Letar den partner? Är det inte lite väl sent i så fall? Borde den inte redan ha hittat sin make/maka för året och ha första kullen valpar på gång nu? Men om det är så att den är lite pilsk.. är det brist på andra rävar som gör att den suktar efter någon hund att kopulera med? Rävhybrider finns bevisligen… och den är inte så rädd för hundarna som man önskar, när vi släppt ut hundarna på tomten har den sprungit kanske 50-100 m för att sen sitta och glo på hundarna, de innanför stängslet och han/hon utanför… är det som den försöker säga, snälla släpp in mig på tomten så jag får leka?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer

Länkar

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards