Direktlänk till inlägg 17 oktober 2011

Nya intressen....

Av Sandra Jansson Palm - 17 oktober 2011 18:27

Helt plötsligt finner jag mig surfa på däckbranschorganisationens hemsida ivrigt läsande allt om gummiblandningar och dubbdäck kontra dubbfria vinterdäck. Jag oroar mig att mina däck legat utomhus utan skydd, hur länge vet jag inte, vad kan det ha gjort med dem? Är de hårda och farliga att beträda asfalten med nu? Några veckor tidigare tittade jag fascinerat upp under min bil och tänkte till min egen förvåning ”jäklar så schysst det ser ut med en helt ny länkarm!”


Istället för att studera de välvikta handdukarna och lakanen i linneskåpet och tänka ” jäklar vad schyst det är med välsorterade linneskåp” så har jag istället börja fundera på hur ofta man bör sota och hur en bra kakelfog bör ser ut. Det här märkliga beteendet är något som uppträtt under senare månader… jag funderar vad detta intresse kommer sig av. Någon kanske skulle drista sig till att påstå att det beror på att jag numera lever utan man i mitt hus… men det konstiga är att det var ju ingen annan som fixade de där sakerna eller ens verkade tänka på det när det bodde en man i mitt hus heller. Så det kan inte ha med avsaknad av inneboende man att göra… undrar vad det kan vara då?

 
 
Ingen bild

Thomas

18 oktober 2011 11:20

Nu börjar du skrämma mig! Snart börjar du väl tycka att navkapslar är snygga också? :O
Det är förvisso bra och nyttigt att du bryr dig om sotning, men jag vet inte om jag personligen tycker att det är en bra hobby. Men den är säkert nyttigare än att tillbringa sin lediga tid med att titta på Doctor Who och måla tennfigurer.

Men om du frågar mig så tycker jag att du borde passa på och kolla på Buffy tillsammans med din dotter. Det är en mycket bra förälder/dotter-aktivitet, det kan jag intyga efter att upplevt det själv.

Sandra Jansson Palm

18 oktober 2011 19:53

Navkapslar är Monicas område... eller var det fälgar?

 
Ingen bild

Thomas

21 oktober 2011 12:15

Jag är inte säker på att jag vet skilnaden...

 
Ingen bild

Therese

22 oktober 2011 09:14

Oj, börjar du mutera till en ingenjör?! ;-)
Kul att du skriver lite igen.
mvh Therese

Sandra Jansson Palm

31 oktober 2011 22:15

Jepp det är inte första gången :) Blev "anklagad" av ingenjörerna på jobbet att jag tänker precis som en... ingenjör. Antar att det var menat som en kompling!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

28 oktober 2011 19:13

Det finns mycket mellan himmel och jord som man måste hålla på med om man är själv men tro mig. Det mesta klarar man själv i alla fall. Jag väntar på att brorsan ska komma och ta in bryggan. Det klarar jag inte själv tyvärr.
Har lagt in dig i mina länkar för jag tycker att jag nog bör ha en liten yngre kvinna i samlingen av lite äldre människor, liksom för att lysa upp lite men ungdomlig entusiasm.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Sandra Jansson Palm

30 oktober 2011 20:04

Åh jag som precis just idag inte känner mig så väldigt full av entusiasm direkt ;) Men man känner sig nöjd med att kvala in bland de yngre :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Jansson Palm - 9 februari 2015 09:38

Vet inte om jag är inne i en period nu, så här inför att jag ska bli lagvigd vid en man. Men helt plötsligt hör jag massor av texter om män som förvisso kallar sina kvinnor drottningar men samtidigt framställer dom som ägodelar med syftet att finnas ...

Av Sandra Jansson Palm - 16 januari 2015 10:57

”Vem ska? Ska DU?? Fan du börjar ju bli värre än farsan” säger han och återgår sedan till det vi pratade om innan. Jag sitter där och ser lite förvirrad ut. Vad ska jag säga? Vad ska jag svara på det? Jag borde så klart säga ifrån och säg...

Av Sandra Jansson Palm - 24 november 2014 07:46

Jag är nog inte den enda som noterat det hela, men det verkar som om det tarvas  förtärning, helst då sockerstinn sådan, när man ska utöva någon form av titta/lyssna-upplevelse.   Titta på TV = ätande av godis, chips, popcorn, kakor Bio- int...

Av Sandra Jansson Palm - 31 oktober 2014 07:56

Stum av förundran sitter jag där, utan stigbyglar, tung i sadeln och med långa tyglar och jag är inte rädd! Det är för mig ett under, jag som varit rädd för att rida så länge. Jag som fått en knut i magen var gång jag tänkt att jag ska rida. Som hitt...

Av Sandra Jansson Palm - 7 oktober 2014 10:14

I dessa tider är det mest politik, politik och åter politik på TV, radio och i tidningarna. Vem blir minister och vem ska vara med och stödja budgeten? Så jag vill inte vara sämre, jag tar och skriver ett inlägg om politik och min erfarenhet av de...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer

Länkar

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards